جین سینگ قرمز

فواید استفاده جین سینگ برای پوست و مو

جین سینگ فواید زیادی برای مو دارد:

پیشگیری از ریزش مو و سرطان از خواص فوق العاده این گیاه است. برخی از افراد معتقدند که ریشه این گیاه موجب شادابی پوست سر و افزایش رشد موها می شود. همانطور که ذکر شد رفع استرس از خواص جنسینگ است. همانطور که می دانید استرس یکی از عوامل مهم در ریزش موها است. جنسینگ با این خواص می تواند بر روی ریزش موها تاثیر مثبتی بگذارد. شستشوی موها با جنسینگ موجب پرپشت شدن مو می شود.

افرادی که برای ریزش موهای خود از جینسینگ استفاده کرده اند ، کمتر به سرطان مبتلا می شوند. یکی از تاثیرات بد شیمی درمانی ، ریزش موها است. مصرف جنسینگ نه تنها باعث افزایش رشد مجدد موها و یا به حداقل رساندن ریزش آنها می شود بلکه در درمان سرطان نیز مفید است.

فواید جینسینگ برای پوست که شامل موارد زیر می باشد:

    • جین سینگ ضد پیری است:

این گیاه در برخی از کشورها با عنوان گیاه ضد پیری معروف است. جینسینگ با فعالسازی سوخت و ساز پوست ، رادیکال های آزاد را در پوست رفع می کند .همچنین از پوست شما در مقابل آلودگی هوا محافظت می کند. جنسینگ با تولی کلاژن ، باعث استحکام بیشتر پوست می شود .همچنین از تشکیل چین و چروک و خط های پوست روی صورت جلوگیری می کند.

این گیاه با استرس های روحی و فیزیولوژیکی در افراد مبارزه می کند و در نتیجه موجب تسکین سیستم عصبی می شود. استرس عامل مهمی در پیری پوست به شمار می رود بنابراین با مصرف این گیاه از پیری زود رس پوست پیشگیری کنید.

    • جین سینگ مفید برای پوست های خشک است:

یکی از عوامل پیری پوست و چین و چروک آن ، پوست های خشک است. متخصصان طب گیاهی اعتقاد دارند که جنسینگ در رفع خشکی پوست بسیار مفید است.

    • جین سینگ پف چشم را درمان میکند:

یکی از خواص جنسینگ ، درمان پف چشم و خط زیر چشم است که ظاهر پوست را زیباتر می کند.

    • جین سینگ باعث شفاف سازی و تنظیم رطوبت پوست می شود:

جینسینگ خواص جوان سازی و شادابی پوست را دارد. این گیاه علاوه بر افازایش تولید کلاژن ، موجب از بین رفتن لکه های سیاه روی پوست صورت نیز می شود. می توانید ترکیب ریشه جینسینگ یا عصاره آن را با روغن زیتون یا عسل روی پوست صورت بمالید تا اثر فوق العاده آن را روی پوست مشاهده کنید.

    • جین سینگ برای درمان بیماری های پوستی مفید است:

متابولیسم ناقص پوست باعث بوجود آمدن مشکلاتی از قبیل آکنه، اگزما و خشکی پوست می شود. یکی از خواص جینسینگ ،افزایش گردش خون در پوست است که موجب شفافیت و زیبایی پوست می شود.

    • جین سینگ باعث روشن شدن و تغییر رنگ پوست میشود :

ریشه و برگ های جینسینگ سرشار از آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای پوست فوق العاده سودمند می باشند. این مواد باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست و روشن شدن آن می شوند. نوشیدن چای جینسینگ نیز منجر به بهبود و زیبایی پوست می شود.