تخم خیار

خواص تخم خیار

  • هیدراته شدن بدن:          در طول روز چقدر آب مصرف می کنید؟ مصرف آب برای بدن حیاتی است و به ایفای وظایف مختلف در بدن کمک می کند. میوه ها و سبزیجات می توانند منبع آب باشند و حدود ۴۰ درصد کل آب را از منابع غذایی دریافت می کنیم. در این میان خیار با داشتن حدود ۹۶ درصد آب در تامین آب مورد نیاز بدن بسیار مفید است.
  • بهبود بخشیدن پوست:          خستگی، استرس و آلودگی هوا منجر به خشکی و تیره شدن پوست، چین و چروک ، اگزما ، جوش و مشکلات دیگر پوستی می شود که با مصرف تخم خیار حاوی آنتی اکسیدان می توانید پوست را جوان و درخشنده نگه دارید. چناچه در بیشتر درمان های خانگی طبیعی می توانید با قراردادن تکه های خیار بر روی چشم سوزش و التهاب آن را کاهش دهید و به دلیل داشتن اثر خنک کنندگی این میوه می توانید روی مواضع آفتاب سوخته قرار دهید تا پوست را تسکین دهید.
  • کاهش بوی بد دهان:          آیا از بوی بد دهان رنج می برید؟ یکی از دلایل بوی بد دهان گرمای بیش از حد شکم است. برای از بین بردن بوی بد دهان تکه ای خیار را روی سقف دهان قرار دهید تا بر هر نوع باکتری غلبه کنید.
  • کاهش وزن         اگر جز آن دسته افرادی هستید که اضافه وزن دارید تخم خیار را در رژیم غذایی خود بگنجانید. خیار به دلیل داشتن آب و مواد معدنی به سوزاندن چربی های بدن کمک می کند و کالری خیلی کمی دارد، پس می توانید آن را بدون هیچ نگرانی میل کنید.
  • درمان عفونت ادراری:          تخم خیار به رفع عفونت مثانه و عفونت دستگاه ادراری کمک می کنند. اگر هنگام ادرار احساس سوزش می کنید، تخم خیار و آب تازه آن برای بدن مفید هستند. به همین منظور، تخم خیار را به طور منظم ۱۵ تا ۳۰ روز مصرف کنید. هم چنین می توانید آب خیار را همراه با تخم آن یا بصورت پودر نیز بخورید، تا حدودی سوزش تسکین یابد.
  • درمان سنگ کلیه:          اگر مبتلا به سنگ کلیه هستید، مصرف تخم خیار را جدی بگیرید. می توانید تخم خیار را به طور مرتب به هر شکل، پودر یا با مایعاتی مانند آب یا آب میوه بخورید.
  • درمان ریزش مو:          تخم خیار با داشتن مقدار فراوانی گوگرد راه حل خوبی برای درمان ریزش مواست. علاوه بر این با نوشیدن آب خیار می توانید به رشد مو ها و افزایش حجم و سلامت آن کمک کنید.
  • کاهش سلول های سرطانی:          تخم های خیار با داشتن عناصرفیتو از پیشرفت سلول های سرطانی جلوگیری می کنند. هم چنین مصرف تخم های این میوه فعالیت رادیکال های آزاد در بدن را منظم و فیبر و مواد معدنی موجود ضعف را در بدن درمان می کنند.