کندر خوراکی

خواص دارویی کندر و روغن کندر (بخش سوم)

  1. کندر برای درمان آسم مزمن:            استفاده منظم از کندر علائم آسم را کاهش می دهد و تعداد حملات آسمی را کم می کند. اما در هر صورت در مورد استفاده طولانی مدت از آن، حتما مطالعات بیشتری انجام دهید.
  2. درمان سندروم روده تحریک پذیر با کندر:            کندر دارای عناصری است که توانایی جلوگیری از لکوترین ها را دارند این ماده توسط سیستم ایمنی بدن تحت تاثیر یک واکنش منفی تولید می شوند که این مساله باعث ایجاد سندروم روده تحریک پذیر می شود. که استفاده منظم از کندر می تواند به کاهش التهاب و تسکین سندروم روده تحریک پذیر کمک می کند.
  3. کندر برای قلب مفید است:            کندر، سطح کلسترول و تری گلیسیرید را پایین می آورد و آنها را کنترل می کند. این کار در برابر برخی مشکلات ناشی از کلسترول بالا مانند تصلب شرایین از قلب محافظت می کند.
  4. درمان مربوط به مشکلات نایژه ها:            خواص ضدالتهابی و ضدباکتری این گیاه باعث کاهش عفونت نایژه ها می شود.با کاهش التهاب ، گرفتگی رگ های خونی را رفع می کند. جریان خون در نایژه ها را افزایش داده و درد ناشی از آن را تسکین می دهد.
  5. کاهش تب و سردرد با کندر:            این گیاه خواصی مشابه آسپرین دارد پس می توان بعنوان مسکن و همچنین داروی تب بر از آن استفاده کرد.
  6. روغن کندر برای کاهش و درمان بوی بد دهان:            به دلیل خواص ضدباکتری که دارد به درمان بوی بد دهان کمک می کند ؛ دو یا سه قطره روغن کندر را به آب ولرم اضافه کنید و دو بار در روز غرغره کنید. این کار به رفع سریع تر این مشکل کمک می کند.
  7. روغن کندر برای درمان مجاری ادراری:            این گیاه برای مشکلات ناشی از مجاری ادراری نیز مناسب می باشد.
  8. کندر یک تقویت کننده عملکرد مغز است:            این گیاه می تواند به افزایش هوش و تمرکز کمک کند. بنابراین بعنوان یک تقویت کننده مغز به کار می رود.
  9. کندر برای افزایش باروری مردان:            کندر باعث افزایش میل جنسی می شود ؛ مصرف منظم این گیاه تعداد و کیفیت اسپرم را بالا می بردو در نهایت موجب افزایش باروری در مردان نیز می شود.
  10. کندر مفید برای سلامت رحم:            روغن کندر ، تولید استروژن را کنترل می کند و از احتمال ایجاد کیست در رحم و تومورهای پس از یائسگی که سرطان رحم نام دارد جلوگیری می کند.این روغن دیگر بیماری های زنان را نیز درمان می کند و در کل غشای مخاطی رحم را پاکسازی می کند.
  11. رفع مشکلات تنفسی از خواص کندر:            کندر طبیعت گرم و خشک دارد و از نظر خواص آن معتقدند که خشک کننده و قابض و بندآورنده خون است، گازها را تحلیل می برد و در تقویت حافظه بسیار موثر است، از خونریزی های خارجی و خونروی از سینه جلوگیری می کند و اگر با صمغ خورده شود برای رفع بدبویی بینی و تنگی نفس و سرفه مزمن رطوبتی موثر است.