چای ماسالا

خواص درمانی چای ماسالا

این نوشیدنی ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و با کالری کمتر از ۱۰۰، میتوانید بدون نگرانی آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید و لذت ببرید. هنگامی که بدون شیر یا شکر مصرف شو، دارای صفر درصد چربی است، بنابراین به همه افراد در تمامی سنین توصیه میشود. همچنین ثابت شده است که در کاهش وزن موثر است. اگر به دنبال کالری مناسب روزانه هستید، این چای را به رژیم خود بیفزایید.
چای ماسالا عطر و طعم فوق العاده ای دارد و با کمتر از ۱۰۰ کالری مسیر مناسبی برای تناسب اندام است. همچنین طرز تهیه آن بسیار آسان است.همه کاری که باید انجام دهید این است که مقداری میخک، هل و دارچین را در یک کاسه آسیاب کنبد. سپس مقداری زنجبیل، فلفل سیاه و آب جوش را به آن بیفزایید. سپس روی اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید حدود ۵ دقیقه بماند.
بعد مقدار بسیار کمی شیر و شکر اضافه نمایید و زمانی که به جوش امد چای سیاه را بیفزایید.
برخی از خواص شگفت انگیز این نوشیدنی را بررسی میکنیم:
    • خواص ضد التهابی، ضد قارچی و ضد باکتریایی چای ماسالا از سرماخوردگی و گرفتگی بینی جلوگیری میکند. میخک و زنجبیل، سرفه را بهبود میبخشد و یک لیوان چای ماسالا در روز مطمئنا شما را قوی و دور از سرماخوردگی نگه میدارد بهترین کار این است که آن را داغ بنوشید. اگر سرماخورده اید یک لیوان چای ماسالا کمک خواهد کرد تا هر چه زودتر احساس بهتری داشته باشید.
    • خواص ضد التهابی چای ماسالا بیشتر از زنجبیل است. مطالعات نشان می دهد که زنجبیل تاثیر مثبتی بر کاهش بدن دارد. میخک یکی دیگر از عناصری است که خواص مشابه دارد.
    • چای سیاه جزو عناصر اصلی چای ماسالا است. کافئین موجود در آن انرژی شما را افزایش میدهد. در حالیکه کافئین به تنهایی و مقادیر بیش از حد برخی اثرات منفی را دارد، دیگر مواد تشکیل دهنده چای ماسالا باعث تعادل آن خواهند شد. ادویه ها و ترکیب آنها با چای سیاه انرژی متعادلی را آزاد می کند که نیاز شما برای روز را تامین خواهند کرد.
    • این چای برای سیستم ایمنی بدن شما بسیار مفید است. میخک و دارچین بدنتان را قویتر میکند. یک خط دفاعی در بدن ایجاد میکند و اجازه نمیدهد عفونت ها از آن عبور کنند.
    • ادویه های موجود در چای ماسالا بویژه میخک، به روند هضم کمک میکند. زمانی که زنجبیل به این مخلوط اضافه میشود، اثرات دارویی آن بیشتر خواهد شد، که اثر آرام بخشی و طراوت بر روی بدن دارد. همچنین هل، که در این ترکیب وجود دارد تولید بزاق را افزایش میدهد که خود نیز به روند هضم کمک خواهد کرد.
    • پایه چای ماسالا، چای سیاه است. خواص ضد اکسیدانی بسیار قوی دارد. هل و میخک موجود در آن نیز باعث کاهش سطح کلسترول میشود و به نوبه خود مقدار کلسترول خوب را افزایش میدهد. این اتفاق باعث کاهش تشکیل پلاک میشود که عامل انسداد ناشی از بیماری های قلبی است.
    • چای ماسالا میتواند راه حل مناسبی باشد. اثر تاخیری روی خون دارد به همین دلیل فشار خون بالا را درمان میکند. کمک میکند تا گرد خون در بدن تنظیم شود و مانع نوسانات در فشار خون میشود.
    • خواص آنتی اکسیدانی چای ماسالا می تواند به جلوگیری از سرطان کمک کند. زنجبیل دارچین و هل خواص دارویی برای پیشگیری از سرطان دارند. سلول های سرطانی زمانی تشکیل می دهند که تعدادی از سلول های سالم و DNA آسیب ببینند.
    • به دلیل رژیم غذایی ضعیف مواد غذایی که همیشه میخوریم به راحتی قابل هضم نیستند. ترکیبات چای ماسالا به روند هضم کمک خواهند کرد.
    • یکی از مزیت های کمتر شناخته شده چای ماسالا این است که یکی از راه های طبیعی و موثر برای مبارزه با گرفتگی ناشی از دوران قاعدگی است. اکثر زنان در طی دوران قاعدگی از گرفتگی شدید رنج می برند. عناصر موجود در چای ماسالا اثرات آرامبخش روی اعصاب و عضلات دارند. خواص ضد التهابی ادویه های مختلف موجود در این چای به کاهش درد کمک میکنند.